Tuesday 14 January 2014

Satu tempat di Italy

Cik Pyy tak pernah dengar tempat ni sebelum ni , sesaje lah usha-usha peta dunia , tengah google pasal Leaning Tower of Pisa tadi , terjumpa lah tempat ni . Bila google tempatnya , alangkah indahnya dunianya dipenuhi dengan lautan .

Lihat sajelah pantai dan lautnya ,




Lihat sajelah hotel-hotel 5 bintangnyaa ,






semuanya dikelilingi lautan biru yang mendamaikan ,

Rumah-rumahnya yang agak lama dengan warna-warna pastel ,




Sardinia (Sardegna , Sardinia: Sardigna) adalah pulau kedua terbesar di Laut Mediterranean (selepas Sicily dan sebelum Cyprus) dan wilayah autonomi Itali. Rakyat jelata tanah terdekat ialah (mengikut arah jam dari utara) Pulau Corsica, Semenanjung Itali, Sicily, Tunisia, Kepulauan Balearic dan Provence.

 Pantai Sardinia (1,849 kilometer (1,149 batu) panjang) adalah umumnya tinggi dan berbatu, dengan panjang, terbentang agak lurus pantai, banyak tanjung , beberapa luas, teluk dalam, Rias, banyak salur masuk dan dengan pelbagai pulau-pulau kecil di luar pantai.




 pemandangan Gennargentu , gunung tertinggi si Sardinia



Lake Omodeo , tasik terbesar di Italy



 Monte d'Accoddi . kuil prasejarah , berkemungkinan bangunan tertua di Italy yang telah runtuh , bangunan asalnya dikatakan seperti dibawah ini .



Nuraghe Losa


cuba teka apa dalam otak Cik Pyy ? dah terbayang kat negara orang , pakai backpack , pakai sunglasses , berjalan menikmati pemandangan , macam ni ! harharhar